Boot van de maand: de Colli Flower

bootvandemaand

Door Leo Wiegerink en Alfred Meyers
Vanaf deze Geus pakken we de rubriek Boot van de Maand weer op!
De Colli Flower van Neil Raven en Rosalie van der Meulen

Deze prachtige boot heeft Neil eigenhandig getransformeerd van een simpele praam tot een heerlijke boot om tochtjes mee te varen over de Nederlandse wateren. Pramen waren bestemd om groenten te vervoeren en we stellen ons zo voor dat deze vroeger bloemkolen heeft vervoerd. Vandaar: de Colli flower!

In augustus was het eindelijk zover, de boot kon het water in en we hebben de boot samen voor het eerst in haar nieuwe gedaante geva-ren naar het Landje van de Watergeuzen aan de Diemerzeedijk. We hebben genoten, en de boot ook. Dankzij Leo en Alfred hebben we on-ze inmiddels weggezakte nautische kennis weer wat bijgespijkerd, waar ons bootje uiteraard ook erg blij mee was. Dit was het eerste weekend waarvan er nog vele zullen volgen! Nog iets over onszelf: we werken en wonen allebei in en rond Amsterdam, Neil heeft een restauratie- en on-derhoudsbedrijf, Rosalie werkt als systeem- en relatietherapeut bij een grote organisatie.

We hebben beiden een passie voor de natuur en verkiezen rust en ruimte boven de drukte van de stad. Tommy (bijna 8, zoon van Rosalie) zal ook weleens op de haven te vinden zijn want hij vindt Neil zijn boot prachtig!

Groetjes en tot ziens allemaal in de haven, te water of op het Landje.
Neil en Rosalie

bootvandemaand okt foto2

Stuurman Tommy.

bootvandemaand okt foto3

De boot is voorzien van een keukentje en badkamertje.

bootvandemaand okt foto4

En zo ging de Colli flower na vier jaar klussen eindelijk te water.

bootvandemaand okt foto5Varen op het Amsterdam-Rijnkanaal ging prima; de boot kon de golven van de grote scheepvaart goed aan omdat hij aan de zijkanten twee stabilisatievinnen heeft.

Over ons

WSV 'De Watergeuzen' is opgericht in het jaar 1928. De vereniging beheert drie havens. De haven aan de Diemerzeedijk met het clubhuis en de winterstalling vormt het middelpunt van de vereniging. De twee andere havens zijn in Vinkeveen en in Durgerdam.